wij zijn NOAB lid

Dít doen wij en deze diensten leveren wij...

Wij begrijpen dat u zich wilt bezighouden met ondernemen en de administratie liever uit handen geeft. Of wilt u begeleiding bij het online boekhouden? Dat kan ook. Daarom maken wij het u zo gemakkelijk mogelijk en kunt u bij ons terecht voor meer dan alleen uw financiële administratie. Ook voor uw fiscale aangiften, de jaarrekening en uw salarisadministratie zijn wij uw betrouwbare en professionele partner.

Ondernemersvraagstukken
Met onze jarenlange ervaring in de financiële wereld denken wij met u mee over uiteenlopende ondernemersvraagstukken.
Wij voelen ons nauw betrokken bij uw bedrijf en nemen zelf het initiatief om verbeteringen in bijvoorbeeld rechtsvorm of vermogensbeheer met u te bespreken.
Adviseur, sparringpartner, vraagbaak: wij vervullen deze rol graag voor u!

Startersadvies
Bent u net gestart met uw onderneming of heeft u plannen voor een eigen bedrijf? Maak dan gebruik van onze starters begeleiding.
Wij helpen u op weg als ondernemer, wijzen u op de mogelijke valkuilen en denken mee over het groeipad dat u wilt bewandelen. Wij kennen de weg in het woud van voorwaarden en verplichtingen en lopen graag met u mee.

Administratie

Online, op locatie of volledig uitbesteden. Het boekhouden zal steeds meer een automatische handeling worden. Wij scannen en herkennen alle facturen en maken gebruik van de automatische bankkoppeling en andere automatische handelingen.

Uitbesteden administratie

U kunt uw gehele administratie uitbesteden aan ons. U kunt het digitaal aanleveren of op papier (dan digitaliseren wij het). Wij verwerken alles snel en accuraat en houden uw administratie up-to-date. Inzicht in uw administratie kan gegeven worden en liefst spreken we zaken regelmatig met u door.

Online boekhouden

Vele ondernemers doen een deel van hun administratie zelf. Als ondernemer ben je dan nog actueler en kan er ook geld bespaard worden. Wij kunnen meedenken wat het beste bij u past. Wij hebben ervaring met vele online toepassingen zoals Visma, Informer, MoneyMonk, E-boekhouden en Exact online.

Administratie op locatie

Als u een achterstand heeft in de verwerking van uw administratie dan kunnen wij daarin assisteren. Of als u iemand periodiek op kantoor wilt hebben om de administratie te verwerken dan kan dat ook.
Jaarrekening

Ieder boekjaar moet de jaarrekening worden opgesteld. Dit is nodig om de aangiften inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting te kunnen doen. Verder moeten er voor BV's publicatiestukken worden opgesteld en gedeponeerd en notulen AVA worden bijgehouden. Dit kunnen wij ook voor u doen. Wij stellen de jaarrekening samen en bespreken deze met u samen met de actuele cijfers en ontwikkelingen.
Fiscale dienstverlening

U kunt bij ons terecht voor het verzorgen van de diverse soorten belastingaangiften:
  • Omzetbelasting
  • Inkomstenbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Loonbelasting
  • Dividendbelasting
  • Erfbelasting
Salaris administratie

Salarisadministratie uitbesteden?

Wilt u de salarisadministratie van uw onderneming uitbesteden? Wij weten alles van cao’s, arbeidsrecht en sociale verzekeringswetten en nemen het gehele proces graag uit handen. Wij zorgen dat u er geen omkijken meer naar heeft. Besteedt u liever slechts een deel van de salarisadministratie uit? Ook dat is mogelijk. Vraag gerust eens vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Wij kunnen voor u de volgende werkzaamheden verrichten:
  • Periodiek verzorgen van loonstroken.
  • Verzorgen van de aangiften loonbelasting.
  • Verzorgen van loonjournaalposten en jaaropgaven.
  • Aan- en afmelden van werknemers bij Belastingdienst en pensioenfonds.
  • Verzorgen van ziek- en herstelmeldingen.
  • Opstellen van arbeidscontracten.
Starters begeleiding

Advies voor startende ondernemers

Gaat u een eigen bedrijf beginnen? Daar komt heel wat bij kijken: inschrijven bij de Kamer van Koophandel, een btw-nummer aanvragen, een rechtsvorm kiezen, uw administratie inrichten, verzekeringen afsluiten...

Bij RYM Administratie & Advies zetten wij onze ruime kennis en ervaring graag in voor een vliegende start van uw onderneming. Wij kijken met een open en eerlijke blik naar uw plannen en adviseren u over de stappen die u nog kunt of moet zetten.

Dit kunnen wij voor u als beginnend ondernemer betekenen:
  • Uw ondernemersplan beoordelen.
  • Kredietaanvragen begeleiden.
  • De noodzakelijke formulieren regelen.
  • Verzekeringen beoordelen.
  • Hulp bieden bij het opzetten van uw eigen administratie.
Wij hebben bovendien een netwerk van specialisten om ons heen verzameld. Wanneer nodig schakelen wij deze experts voor u in.
Wij werken uitsluitend met vooraf afgesproken prijzen voor onze werkzaamheden. Voor bepaalde startups maken we zelfs aparte afspraken.
Financiële planning en advies testament

Financiële planning

In het kader van een financiële planning helpen wij u met het plannen van uw financiële levensloop.
Wij bespreken met u de inkomsten en uitgave die per levensfase kunnen wisselen.
IJsbrand is binnen ons kantoor de financiële planner waarmee u alles kunt bespreken.

Onderhoud testament

Is uw testament nog actueel, en misschien nog wel belangrijker, fiscaal voordelig voor uw nabestaanden? Het is vaak verstandig om een testament te laten opstellen en die eens per 5 jaar te bekijken of te updaten. Het kan een hoop erfbelasting besparen. Wij luisteren naar u en kunnen adviseren in uw persoonlijke situatie. Wij kunnen u begeleiden tijdens uw bezoek bij de notaris. Voor een optimaal advies werken wij samen met een regionaal notariskantoor.
Tussentijdse cijfers en liquiditeitsbegroting

Heeft u nog meer behoefte aan overzichten en begrotingen dan kunnen wij hierin ook een rol spelen. Richard Boeters heeft ruime ervaring in het opstellen van een liquiditeitsbegroting en het verwerken van actuele cijfers hierin met een voorspellende waarde richting het einde van het jaar. Op die manier bent u altijd uptodate.

Tussentijdse/Actuele cijfers

Tussentijdse/Actuele cijfers zijn onderdeel van onze standaardwerkzaamheden. Als u behoefte heeft aan extra rapportage of inzichten dan kunt u contact met ons opnemen.
RYM administratie & advies B.V.
Bezoekadres: Kerklaan 10
2678 ST De Lier

Postadres: Postbus 3
2678 ZG De Lier
Tel: 06 23 59 71 98   IJsbrand
Tel: 06 51 86 92 37   Richard

info@rym-administratie.nl

KvK nr: 27369461
Algemene voorwaarden